onsdag 23 februari 2011

Kyrie eleison...

Tittar på inslagen från Libyen och gråter. Khadaffi har alltid varit typ den läskigaste människa jag kan tänka på. Han ser så totalt sjuk i huvudet ut. Hans blick - fy tusan. Och så har han ändå skaffat sig all den där makten. Och det är ju inte första gången någon galning kommer till makten i ett land. 


åh. denna värld... Herre, förbarma dig över oss. Som använder vår fria vilja till att göra så mycket hemskt mot varandra.


Hjälp mig att i det lilla jag kan välja det goda, sprida lite ljus och kärlek till de jag möter. Och låt mig inte bli nedslagen av all skit som finns i världen.


och tack för att det ändå finns sådan kraft i människor. att de kan gå samman och kämpa, och faktiskt störta regeringar, verkligen få till en förändring.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar