söndag 20 februari 2011

fin-helg

En riktig fin-helg. Känner att det gjort mig gott.


Skulle åkt på spa-helg med 3 vänner, som vi lite spontant bestämde förra veckan typ. Sen var det fullt där vi tänkte och ditten och datten. Så sjukt nöjd med att vi då bestämde att bara ta in på ett hotell här i stan istället. 
Så jag satte mig med en väska fylld med morgonrock, srub och inpackningar av olika slag, och tog spårvagnen bort till andra sidan centrum och checkade in på fredag eftermiddag. Jacuzzi, god middag på en restaurang i närheten, fint prat till långt in på natten, lång hotellfrukost och sen skulle vi tränat lite i gymmet men fastnade på hotellsängarna och pratade ännu mer. Riktigt bra samtal liksom, samhälle, jämställdhet, relationer, Gud. Med mera. Och man behövde ju inte direkt passa på att se stan så man kunde verkligen med gott samvete spendera nästan alla timmar på hotellet.


Sen vin på andra långgatan igår kväll. Idag fin gudstjänst och sen lång promenad i vackra vädret och lunch med en jag känt litegrann länge, men inte umgåtts på tu man hand med direkt. Nu känner jag henne betydligt bättre och det glädjer mig.


Börjat baka till nästa helgs bröllopstårta i kväll. Letade brudpar till toppen på tårtan på nätet, men de är ju så fula allihop så jag blev bara irriterad.


Nu så vill jag sova gott. tänk om jag skulle vakna pigg och sen inte vara irriterad över huvudtaget på min kollega imorgon. Det vore la nåt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar