söndag 2 januari 2011

Nytt motto

Var er själva 2011! eller Sluta skälva 2011!

det är de två alternativen till årsmotton. Har tillsammans med några kompisar kört på det senaste åren, istället för nyårslöften och sån skit som är som gjort för att bli besviken på sig själv. 
Sen vi började har det varit

   Känn och kläm 2005(då behövdes lite mer hångel i våra liv)
  Inga komplex 2006
   Här och Nu 2007 (mindfullness...jodå)
  Lev utan (alt. med) måtta 2008
   Thing´s gonna be fine 2009 (typ mer "allt ordnar sig"-attityd)
  Var inte rädd för mannen med lie 2010... (2009 o 10 var svåra)

och så nu då. 2011. 
Var er själva-förslaget orsakade en stormig diskussion kring nyårsmiddagen då min systers man ansåg att det var att proklamera för ännu mer individualism- tänk på dig själv först, gör det som KÄNNS bra just nu, just för dig... Så menade jag såklart inte.

Utan mer att våga vara den man är (vilket förutsätter att man har lite koll på vem man är, o hänger med i att man kanske förändras) (annars kan man se det som att mer å mer försöka hitta vem man är), våga stå upp för det man tror på, hålla fast vid de värderingar man tror på, inte göra massa saker för att göra andra nöjda vilket till slut leder till nån slags offer-mentalitet tror jag, som inte gör någon gladare.

eller Sluta skälva- var inte så himla rädd. lev på. gå på, faller du så kommer du kunna resa dig igen. Hellre än att begränsa livet en massa som något slags säkerhetsliv.

well. det tål att tänka på. båda är bra. men man får inte ha två motton till samma år- såna är reglerna.

I övrigt blev 2010 ett lite omvälvande år för mig. kanske inte på så uppenbara sätt, men i det lilla, i det inre. som egentligen är det stora. Men till syvende och sist ett bra år. Insett att livet verkar gå i några slags 5-årscykler för mig. vart femte år verkar det hända lite mer avgörande saker. så kanske ligger det något i familjeomröstningen under jul som min svåger tog upp- vilket år jag kommer gifta mig.. 2015 satsade majoriteten på. Well. Den som lever får se.


so i think i´ll stay a while and see if some dreams come true

sjunger Sinatra i dagens låt Cycles

(men just i detta nu lyssnar jag på Robyn, och får nog inse att hon är svårslagen i år vad gäller bästa skiva)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar