torsdag 6 januari 2011

i det enkla

Morgonpasset i p3, som jag älskar. På riktigt gör de morgnarna så otroligt mycket bättre. att det är helt okej att promenera iväg till jobbet kvart i sju när man har sällskap av Martina och Kodjo.

I alla fall, idag fyllde de två år och lyssnare fick skriva in sina bästa minnen av dom. Och de konstaterade att det är de små sakerna som människor minns mest. Små vardagliga grejer som man liksom inte planerat som något extra. Och de jämförde grejen med att laga till värsta middagen när man ska få besök. Visserligen trevligt och gott, men oftast blir de bästa tillfällena när det liksom håller sig till det enkla, kanske ostädat och hämtpizza. eller korv å bröd.  

Och så är det ofta tänker jag. Det lilla. det är i det det viktiga finns. det viktiga riktiga Livet.

Fram för mer ostädat med pizza- men äkta och riktigt. 


Dagens låt blir Honung med Säkert. "och det här är det enda som plågar mig, helt och hållet ska du aldrig bli min"... och det äter mig att din hud är doppad i honung..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar