torsdag 9 december 2010

Day 06 – Your day

Dagen idag.

Har varit blandad. Framför allt känslomässigt. varit väldigt trött senaste tiden. blir lite nervös av tröttheten, vet inte hur nära gränsen man är. Alla säger åt mig att ta det försiktigt men det är inte så lätt att veta hur. borde jag ta någon semesterdag? borde jag bara vila och sova all tid som jag inte är på jobbet?
jag vet inte.

Well -tillbaka till den här dagen.

06.05 vaknar jag till jonatan johanssons stämma. astrött. snoozar för länge. panikdusch. havregrynsgröt. inser att snön är djupare än jag trott när jag skyndar iväg i mina sneakers. måste gå fort fort för att hinna till jobbet till 07.15. Lyssnar på morgonpasset på vägen. glad att de finns o sällskapar mig varje morgon.

jobb. samtal med chefen ang. en kollega. kändes bra. skönt att få ur sig. känna att jag försöker ta ansvar för min situation, säga till om det jag känner suger ut energin ur mig. annars ofokuserad på jobbet. för trött. oroar mig över det.
går hem. ska vila bara en halvtimme. somnar en och en halv... varför sover man alltid så gott på eftermiddagarna? försöker ibland få in den känslan när jag ska lägga mig på kvällen. men det går aldrig.
18.15 tvingar jag mig upp. känns som jag våldför mig på mig själv på något sätt. går upp på lite inflyttnings-after work hos mina vänner som bor 2 min bort. gröt, hemma-glögg o julgodis. trevligt. stannar längre än jag tänkt. 

nu ska jag sova tänker jag mig. iväg över helgen.måste komma ihåg att packa en liten väska och ta med direkt på morgonen. jag är grymt bra på att packa litet. det är i alla fall en skill jag har.

så går en dag ifrån vårt liv, och kommer aldrig åter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar