torsdag 11 november 2010

läskigt är inte samma som farligt

jag tänker att jag vill börja våga slänga mig ut där. i den där Relationssjön. Som man inte vet om det bara är friskt och härligt i, där man når botten om man behöver vila lite, eller om det är skitdjupt å plötsligt kommer virvlar som drar en ner. Ändå är det väl där man vill vara. 
trött på ensam. fast jag gillar det också. eller är trygg i det. man misstar ofta trygghet med andra känslor tänker jag. 
Så tänker jag att nu ska jag inte tänka så mycket, bara vara, följa magen. eller magen är normalt sett inte min bästa del att följa. den spänner sig o skrämmer mig så fort jag inte har totalkoll på alla mina känslor. vilket man ju mycket sällan har i början av nåt med nån. Så bara magen ska jag inte följa i alla fall. Mer den där lilla rösten långt bak i huvudet som ändå är lite klok ibland. som vet när det mest är rädslor som play their tricks on me.

och så tänker jag att jag inte ska göra saker för stora. inte tänka för långt fram. Men så plötsligt så är jag ändå där igen. "shit I. keep back. nu är det stor risk att det kommer sluta med att du blir sårad. börja inte tycka om för mycket. då blir du ju beroende av att han tycker om dig. å tänk om han inte gör det sen. achtung, achtung- keep cool! keep cool!"

Blir så trött. Balansen. inte utsätta sig i onödan för det som känns farligt, kan göra mig illa. men ändå leva.

å grejen är väl att det inte är farligt. om man blir lite ledsen ett tag. eller mycket. eller om man är lite rädd. om man inte är perfekt. om man blir besviken. Inget av det är ju farligt. Det känns lite ont, men är inte farligt. 

Äntligen har fina Bondhustrun gjort en spotifylista. Där är t.ex Matt Hires- Out of the dark med. Den håller om mig lite ikväll.


Och så karvar jag ur min burk med fryst äppelmos med kanel i.




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar