tisdag 23 augusti 2011

Var på Gotland i helgen. Hälsade på vänner som flydde Stockholm för tre år sedan, hyrde ett hus i ett halvår och sen köpte sig ett eget. 
Jag älskar när folk gör så. Känslan av att ta kontroll på sitt liv. Skita i vänner som inte fattar hur man kan välja bort staden, gå ner i lön, kämpa lite för att hitta nya vänner och nytt liv, kämpa för att hålla ihop som ett litet team med två små ungar. Och tusan vad man kände att det fanns en annan livskvalitet där, det liksom låg under ytan. Folk såg ut att gilla sitt liv. 
Alltså- jag FATTAR ju att man säkert har problem även på Gotland, men just i helgen kändes det inte så.


Och så blev jag sugen på att köpa café igen. 
Var tvungen att ta en extra sekund och tänka på tröttheten jag kände sista tiden. 
Och idag när fick jag lönebesked med semesterersättning kom jag på en till anledning till att det är rätt gött att vara vanlig hederlig anställd ett par år till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar